سرمایهگذاری در صنعت باتریهای خودروهای برقی اندونزی
این کارخانه که حاصل همکاری هیوندای موتور، الجی انرژی، و شرکت دولتی باتری اندونزی است، ظرفیت تولید سالانه باتری کافی برای ۱۵۰ هزار خودروی برقی را دارد.
استان کاراوانگ که تقریباً ۹۰ دقیقه از جاکارتا فاصله دارد، دهههاست که بهعنوان یک قطب خودروسازی در اندونزی شناخته میشود و کارخانههای یاماها و تویوتا را در خود جایداده است. بر اساس گزارش پارس ویکلی، در ژوئیه گذشتهاین منطقه صنعتی با افتتاح نخستین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی در جنوب شرقی آسیا به موقعیت خود در صنعت خودروسازی اعتبار بیشتری بخشید. این کارخانه که حاصل همکاری هیوندای موتور، الجی انرژی، و شرکت دولتی باتری اندونزی است، ظرفیت تولید سالانه باتری کافی برای ۱۵۰ هزار خودروی برقی را دارد. این کارخانه گام مهمی در جهت تبدیل اندونزی به مرکز تولید خودروهای برقی در منطقه و یکی از رهبران جهانی تولید باتری تا سال ۲۰۲۷ به شمار میرود. اندونزی تقریباً نیمی از تولید جهانی نیکل، مادهای کلیدی در ساخت باتریها، را در اختیار دارد. این کشور در سال ۲۰۲۰ صادرات سنگ نیکل را ممنوع کرد تا تولید باتری در داخل کشور را تقویت کرده و سرمایهگذاران خارجی را برای احداث تأسیسات به خود جذب کند. بااینحال، این بلندپروازیها هنوز در حد رؤیا باقی ماندهاند، زیرا سرمایهگذاران به دلایلی همچون عدم رعایت استانداردهای زیستمحیطی و حقوق کارگران، نفوذ گسترده شرکتهای چینی در صنعت نیکل اندونزی، تقاضای پایین داخلی برای خودروهای برقی و حرکت جهانی به سمت باتریهایی که نیازی به نیکل ندارند، با تردید مواجه هستند. دولت اندونزی در تلاش است تا سرمایهگذاران خارجی را جذب کند، اما کشورهای ایالات متحده و اروپا معمولاً الزامات سختگیرانهتری در زمینه ESG (محیطزیست، مسائل اجتماعی و حاکمیت شرکتی) دارند که سرمایهگذاری در اندونزی را دشوار میکند.